Malin

Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 30 november 2010 14:46

Passade på att tömma kameran nu när Hampe sover.

Så tänkte att jag skulle lägga upp några bilder.

   Busunge.


 

 Trött.

   Busungen har lärt sig att klättra upp på stolar, så är ju jätte roligt att pilla på datorn.

      Åker bil.

Av Malin - 30 november 2010 14:11

Har varit på babysång idag. Nu är det inte många gånger kvar för denna termin. Och sen kommer det ju tyvärr inte bli någon mer sång för våran del. Hampus börjar ju på dagis i Januari.

Kommer att sakna att gå på det med honom.


Ikväll ska jag iväg så jag åker direkt Pontus kommer hem. Så ska göra mat så det finns när han kommer hem.

Blir kyckling, ris och currysås.



Av Malin - 28 november 2010 08:50

Trött som bara den. Men här hemma är det full fart med massa mys och bus, underbart.

I helgen har adventljusstakarna plockats upp.

Ska även sätta upp en ljusslinga utomhus, får se om det blir i dag eller inte.

Idag vet jag inte vad som händer. Om det inte börjar snöa så tror jag vi ska gå ut och inviga Hampes pulka för i år.

Senare kanske det blir till att åka in till stan för det ska vara julskyltning där idag.

Ha en riktigt mysig söndag.

Av Malin - 26 november 2010 20:02

Igår var vi och hämtade våran nya bil. Nöjd än så länge. :)


Idag skulle jag, Sandra och Annika ha åkt till Gävle och kikat lite. Hoppade över det då vädret inte var det bästa.

Så idag har jag och Hampe bara varit hemma och pysslat. plockat lite här hemma och varit ut och skottat en sväng.

Nu ikväll så har vi plockat fram adventsstakarna.

Nu sitter jag och kollar på Idol och leker med Photoshop, övning ger fädighet.

Pontus är och sätter i barnstolen i bilen.


  

Före


  

Och så här blev den efter några små ändringar.

Av Malin - 24 november 2010 07:18

Så att den inte blåser bort. Det är inte lite det blåser idag.

Igår var vi på babysång. Köpte en grupp bild som ledaren tagit. Jätte roligt att ha kvar sen när Hampe blir större.

Nu är det bara två gånger kvar. Sen är terminen slut och nästa kommer vi nog inte kunna gå eftersom Hampe börjar på dagis. Kommer att sakna att gå på sången.

Imorgon ska vi kanske åka och kolla på en bil. Ringde på en igår och den verkar intressant. Hoppas att det är något.

Var även en som ringde på annonsen om bilen vi har nu och dom skulle komma på söndag och titta.

Nej nu ska jag dricka kaffe sen ska vi göra oss klar och åka in till Sandra och Leo.

Annika och Ebba kommer dom med.

Av Malin - 23 november 2010 08:02

Har varit dålig på att skriva i helgen men har haft annat för mig.

I helgen hände det väl inte speciellt mycket.

På lördagen blev det inte Babysim då Hampe har varit förkyld.

På kvällen så kom Sandra och hämtade min och vi åkte in till Annika. Även Kattis var där.

Blev bjudna på jätte god mat och vin.

Hade jätte trevligt.


På söndagen var vi bara hemma och myste, förutom en sväng till Lindex och Ica med mamma.


Även igår blev en hemma dag för mig och Hampe. Blev en sväng in till Apoteket.

Igår kväll var Anki och Björn hit och hälsade på. Roligt att se dom, det var ett tag sen.


Har fortfarande inte hittat någon bil. Hittade en men när vi ringde så var den naturligtvis såld.



Av Malin - 20 november 2010 07:15

Hampe bestämde sig för att kliva upp kl 6 idag. Så nu sitter vi i köket och lyssnar på idol klippet från igår på Jay Smith.

Riktigt bra.

Igår kväll var jag och Hampe in till mamma och lånade badkaret. Saknar att inte ha något hemma.

Sen blev det hem och lägga Hampe och sen slå sig ner i soffan framför idol.


Av Malin - 19 november 2010 09:37

Natten har varit lite bättre än förra. Hampe har sovit lite bättre.

Har plockat lite hemma nu på morgonen.

Om en stund kommer sandra, Leo, Annika och Ebba hit och hälsar på.

Nej nu ska jag ta hand om en ledsen son.

Ovido - Quiz & Flashcards