Malin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin - 30 augusti 2010 10:55

Sitter i köket och har tänt en brasa. Mysigt att kunna göra det nu när det är sådant här väder synd bara att kaminen står i köket och inte i vardagsrummet, men är ju mysigt ändå :). Ska köpa en grind in till köket denna vecka så man kan stänga där när vi eldar.

Våran kamin står på en upphöjnad så vi kan tyvärr inte använda sådana speciella kaminskydd så det blir till att stänga för hela köket. Men som sagt är ju bara när man eldar också.

Hampe sover. När han vaknar så blir det till att göra oss klara och Hampe ska äta. Sen ska vi åka och hämta upp syster och så ska vi skjutsa upp henne till hudik.


Av Malin - 30 augusti 2010 08:24

Vilken bra start på morgonen!

Imorse så vaknade vi klart i 7. Pontus fick lite bråttom då han sovit lite för länge. Hampe satt i sin säng och pratade.

Gjorde frukost år Hampe. På vattenkokaren låg det en lapp. Min underbara sambo hade skrivit en jätte fin lapp. Älskar dig Pontus!

Blev verkligen en kanon start på dagen.

Hampe drog nyss ut två små kastruller ur skåpet och fick dom på sig. Han började skrika, jg trodde att hn blev rädd men såg sen att han fått en på överläppen så nu har han fläskläpp lillkillen min.


Av Malin - 29 augusti 2010 19:27

Idag har vi fått lite gjort. Alla fönstren är tvättade, huset är städat. gardinerna upp hängd och veden är inburen. Så nu har vi fint hemma och slipper frysa i vinter. Ett jätte tack till mamma och mormor för all hjälp.

När allt det var klart så åkte Pontus in till stan och gjorde en hel recond på fiaten. Så nu är den jätte blank och fin. Ska tjata lite på honom så han städar peggan också :)

Jag och Hampe har bara tagit det lungt och myst en massa. Han är så go lillgrabben. Kommer och ger en massa kramar och kryper upp i knät.

Nu ska jag ta och dricka kaffe med Pontus och Nyström.

Senare blir det Bones och efter det Irene Huss.


Av Malin - 28 augusti 2010 15:29

Vaknade med migrän imorse. Inte alls vad jag hade i planerna för dagen. Skulle ju först på babysim och sen skulle mamma komma och hjälpa mig att tvätta fönstrena och så skulle jag och Pontus bära in ved. Och Sen skulle vi fira Linus som blir 2 år idag.

Blev att jag fick ligga kvar i sängen och försöka få bort migränen. Vid 11 tittade Älsklingen in med kaffe och mackor. Tack bästa du. Hampe vaknade precis då han också efter att ha sovit en liten stund.

Så hela familjen satt i sängen och åt mackor.

Mådde fortfarande inte bra så Pontus och Hampus åkte iväg till Pontus kusin så jag fick vara själv en stund. Var skönt så då vilade jag en stund till. Sen så passade jag på att göra en ansiktsmask och sådana saker. Var inte igår man gjorde sådant.

Så nu väntar jag på att mina älsklingar ska komma hem.

Sen blir det till att gå till Linus.

Av Malin - 27 augusti 2010 20:32

Sitter hemma i soffan med tvn på och datorn i knät. Pontus är och pysslar med bilen och Hampe sover.

Skönt att få en liten stund för sig själv också :).Fast saknar älsklingen.

Imorgon blir det babysim på morgonen. Sen kommer mamma och vi ska tvätta fönster och sen ska jag och Pontus bära in lite ved.

Sen ska vi åka till Linus som fyller 2 år imorgon. Han blir stora killen.

Nej nu ska jag gå och elda, är lite kallt hemma.

Av Malin - 27 augusti 2010 14:19

Har varit och bakat bullar nu. Blev jätte goda. Sen så kanske dom inte blev världens finaste men vad gör det? ingenting.

Är otroligt nöjd. Då jag gjort dom själv(Nästa helt i alla fall). För första gången!

Efter det blev det till att skynda mig hem och släppa in elektrikern. Så nu är det bara att vänta på offerten. Så får vi se om vi får någon badrumsfläkt eller inte.



  

Av Malin - 27 augusti 2010 07:59

Idag ska jag och Hampe åka in till min mormor och baka bullar. Har inte bakat bullar någon gång helt själv. Har aldrig blivit av. Så idag åker vi hem dit så vi får hjälp är inte det lättaste när Hampe ska vara med på allt om man är själv.


Hampe vaknade runt halv 6 imorse. Så nu var han trött och ligger och sover.

Funderade ett tag på att gå och lägga mig en stund jag också men är inte någon mening då han antagligen inte kommer sova så länge. Och risken är att om man bara somnar till en liten stund så är man mycket tröttare än innan. Är i allafall så för mig.

Av Malin - 26 augusti 2010 20:16

Sitter och funderar på vad jag ska baka för kakor tills jag fyller år. är typ 1½ vecka tills dess. Någon som har nå tips på några goda? Skriv gärna receptet också. Känns tråkigt att ha samma och samma. så vore roligt med något nytt.



Ovido - Quiz & Flashcards