Malin

Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 31 december 2010 11:48

Gott nytt år på er!


Just nu sitter jag i köket och tittar på min lille son som sitter och äter. Lite senare så ska han åka och sova hos sin mormor. Jag och Pontus ska till Linnea och Cosmos ikväll. :)


Igår var vi hemma hos mamma som fyllde 50 år. Hade en jätte bra dag.


Nej nu ska jag passa på att mysa med Hampe innan han ska åka.

Älskar min son över allt annat! Underbara lilla människa!

Av Malin - 30 december 2010 08:17

Idag blir min kära mamma 50 år.

Så idag ska vi självklart åka in och gratta henne. Men först blir det lite annat pyssel.

Håller just nu på att lägga över bilder från mobilen till datorn, tyckte det började bli dax när jag insåg att det var över 400 st.

Sen blir det till att fixa över bilder från datorn till ett USB minne och bränna ut dom. Skulle ha skaffat en externhårddisk har inte gjort det än bara. Läre ta tag i det någon dag snart så att det inte blir nå. Känns inte som det bästa alternativet att bränna ut dom.

Sen ska jag och Hampe göra oss lite klar och åka  ner på stan, Butiken jag skulle på igår hade stängt.


Av Malin - 29 december 2010 07:37

God morgon på er!

Är jätte trött idag. Hampe vaknade vid 3 och var jätte ledsen, hade antagligen en mardröm. Efter en stund lyckades han somna om men då skulle ju naturligtvis katten ut så då vaknade ju han igen.

Jag var in flera gånger till honom men han slutade inte grina. När jag lyfte upp honom för att hålla om honom en stund så säger han pappa. Svarar då att pappa sover.

Sen går Pontus in till honom för att lägga honom då lägger han sig ner och säger så. Sen blev det tyst. hmm, någon som saknade pappa?

Men efter ett tag så var det samma visa igen. Så då fick han komma och sova inne hos oss.



Av Malin - 28 december 2010 22:27

Lägger upp några bilder. Alla är från julafton utom den sista.


                

Av Malin - 28 december 2010 21:12

Idag var det tänkt att jag och Hampe skulle träffa min mormor och gå ner på stan en sväng, jag skulle in till Marit (Optikern) för att kolla synen.

Men det blev inte riktigt som planerat.

Strax innan lunch så ramlade lilleman ner från köksbordet rakt ner i klinkersen. Naturligvis med huvudet.

Otäckt som bara den. Han grinade och var helt hysterisk i ca 15 min. Sen när han lugnat ner sig så verkade han trött.

Så ringde till Läkaren för att komma med dom om han fick äta och sova mm. det fick han men dom tyckte att vi skulle komma in så dom fick kolla på honom, bättre att kolla en gång för mycket än för lite. fick tid halv 2.

Så då bokade vi om allt.

Men allt såg bra ut ingen fraktur eller hjärnskakning. Så våran lilleman hade tur i oturen!

Och efter han hade sovit och ätit så var han mycket piggare.

Han klarade sig jätte bra. Det ända som blev var att han blev lite svullen och blå/röd vid sidan om ögat och sidan av pannan. 

Sen på eftermiddagen så har det bara varit bus, lek och mys.

Nu sover Hampe. Jag och Pontus sitter i soffan och ugglar :)



Av Malin - 27 december 2010 15:11

Äntligen så är det lite varmare ute idag. Så imorse så klädde vi på oss och gick ut och skottade, lekte och åkte lite pulka. Lika bra att passa på att vara ute en stund.

Efter det så kom Annika och Ebba hit och hälsade på.


Är så stolt över min lilla kille. Han är så himla duktig.


Han dricker ur glas nu. Går riktigt bra. Klart det spills lite men absolut inte mycket.


Av Malin - 26 december 2010 21:13

Detta har varit en riktigt bra och mysig helg. Umgåtts med släktingar, massa god mat och jätte mycket fina presenter framför allt Hampe har fått jätte mycket. Tack alla inblandade!


Igår var vi till mormor och åt. Blev någon slags kycklinggratäng, potatis och sallad. Jätte gott. Och till efterrätt fruktsallad.

Tack för middagen mormor!

Igår så skottade Pontus av hustaket och sedan backen, han fick hjälp av Nyström. Tog 4 timmar.

En stor eloge till dom och ett jätte tack till Nyström för hjälpen.


Idag har vi bara varit hemma, har inte varit något väder att ge sig ut i.

Idag tog jag hand om skottande och snacka om att det hade hunnit kommit mycket snö.


Av Malin - 24 december 2010 19:24

God jul allesammans!

Har haft en riktig toppen dag. Imorse åkte vi till min farmor och farfar och firade jul. Hampe fick en jätte mysig bok med blandade sagor bla hattstugan, Den brukade farmor och farfar läsa för mig när jag var liten och hälsade på dom.

Sen åkte vi till min mamma och firade. Hampe fick ett leksakståg, duplo, Kläder, en fårskinnsfäll, en film, en lek och lär telefon och böcker. Av mamma, mormor, Ingela, Eva, Mia och Tomas.

Av sin farfar fick han duplo och presentkort på lindex.

Nu är vi hemma, Hampe sover och för våran del blir det bara lugnt.


Igår firade vi jul med Pontus moster.

Tomten kom, tyvärr var det inte någon favorit hos Hampus som grinade.

Men massa julklappar fick han. Favoriten var en dammsugare och ett städset. Han fick även en massa andra roliga saker, Bla en spargris, 2 bollar, en musikgrej.


Av oss fick Hampe två stycken leksaker en som man ska stoppa bollar i olika färger i olika hål som spelar och har sig och ett litet djurtåg som spelar och åker runt. Fick även en bok och några kläder.


Tack för alla fina presenter som vi och Hampe har fått!


Ovido - Quiz & Flashcards