Malin

Alla inlägg under februari 2010

Av Malin - 28 februari 2010 21:29

Tack för att ni finns min underbara familj. Vet inte vad jag skulle göra utan er!

Har världens underbaraste lilla grabb och världens bästa sambo!

Övriga familjen ställer alltid upp när det är någonting känns skönt att veta att man alltid har dom där.

Älskar er ska ni veta!

Och är lika glad för vännerna man har som man alltid kan vända sig till.

Tack för att ni finns!


Av Malin - 27 februari 2010 16:12

Idag har vi varit på babysim, Blev bara jag och Hampe som badade idag. Pontus var med och knäppte lite bilder. Ska gå igenom dom senare eller imorgon och kolla om det blev någon bra.

Nu är pontus på jobbet och håller på att pyssla med bilen. Hampus och jag har lekt, försökte få honom att sova en stund men blev bara en power nap. Nu har han precis ätit.

Ikväll tänkte jag åka hem till Anki och Björn och ta mig någon. Ska bli roligt att komma ut lite och se lite folk. Brukar alltid vara roligt att festa med Anki :). Pontus ska vara hemma med Hampus, kan vara skönt för honom att ha Hampe själv, särskilt då han har blivit så mammig när jag är i närheten.

Just nu spelas Stone Sour.

Nej nu ska jag försöka börja på att göra mig iordning tar ju lite längre tid när man har Hampe som inte tycker att det är speciellt roligt att sitta och titta på.

Ha en trevlig lördagkväll.

Av Malin - 26 februari 2010 20:31

Sitter hemma och ugglar, Hampus sover och Pontus är och köper bil.

Mamma åkte nyss härifrån, Hon kom hit med en grillad kyckling så vi åt tillsammans var riktigt trevligt.

Idag har jag jobbar, var roligt. är skönt att komma och göra nå annat och se lite folk. Ska även jobba v 11 om mamma kan ha Hampus, ska kolla med henne men tror inte att det är något problem det brukar aldrig vara det, men man vet ju inte om hon har någonting inplanerat vill inte ta förgivet att hon kan.

Nej nu blir det till att krypa ner i soffan och kolla om det finns någonting på tvn att titta på.


Av Malin - 26 februari 2010 10:34

Tänkte kolla med ni som läser detta och har barn.

Vilken barnstol har ni märke och modell? samt om ni är nöjda med den. för och nackdelar. Även om det är något speciellt ni tycker att man ska tänka på. Bra att få tips av andra.

Är ju ute efter en ny till Hampus men vet inte vilken vi ska ha, funder ju på Britax Hi-way.

Av Malin - 26 februari 2010 08:01

Idag är jag hur trött som helst, Var knappt så jag tog mig ur sängen när Hampus vaknade. Men så kan det vara ibland. Men är ju bara att masa sig upp :). Dock blir man ju så himla glad när man kommer in i hans rum och tittar ner i sängen och han flinar som bara den åt en.

Och vad duktig min son har varit nu två nätter i rad, han har inte vaknat någon gång så man varit tvungen att kliva upp och gå in dit. Utan har vaknat först mellan 6-7. Så det är ju hur skönt som helst, Hoppas bara att det håller i sig.

Just nu ligger han på sin bilmatta och leker för fullt.

Idag ska jag jobba ska börja någon gång vid 11-12. Så då ska mamma ha Hampe till Pontus slutar kl 16.

Hampus fick en hoppborg igår av sin farfar. Den kommer säkert att bli jätte populär när han blir lite större.

Nej nu ska jag springa och kolla till min son och se vad han gör.

Ha en bra dag allesammans!

Av Malin - 25 februari 2010 21:03

Då har vi varit ut på Barnenshus nyss för att titta på bilbarnstolar, Hampus kommer snart att behöva en ny.

Pratade men en jätte duktig och trevlig tjej där om olika modeller och om man skulle ha endast bakåtvänd eller en du kunde ha åt båda hållen.

Vi kan i allafall fram till att det blir en som man endast kan ha bakåt.

Tittade på en Britax Hi-way som det antagligen blir men måste ju naturligtvis fundera lite.

Den var liten och smitig så man skulle kunna få in den i mitten på baksätet, men samtidigt är den inte trång i sittdelen.

Den ska ha fått bra i tester. Har även läst lite nu vad folk som har den tycker och det var positivt.

Svårt att välja för man vet ju aldrig före om man kommer att gilla den, alla tycker ju olika.



Det är denna vi funderar på.



Av Malin - 25 februari 2010 15:43

Idag har jag och Hampus varit med Annika och Ebba och badat, Guud vad mysigt det är. Och det märks att Hampe tycker att det är roligt. Särskilt inne på själva lekgrejen, är väl alla färger som är intressanta. Efteråt åt barnen och Annika och jag drack kaffe.

Nu har vi precis ätit mat.

Nu ska vi ta och åka och handla en massa så man har nå mat hemma.

Ska även åka in på babykväll på barnenshus och kolla på bilbarnstol, får se om dom har något bra erbjudande. Ska även köpa pjamasar till honom om dom har några hemma. Dom brukar ha 2st för 99kr.





Av Malin - 24 februari 2010 20:05

Sitter hemma i soffan ensam, Pontus åkte och kolla på en bil i Gävle och tog med sig Nyström. Hampus somnade för en liten stund sen så det är jätte tyst här hemma nu, kan vara skönt det med ibland.

Blir nog inte till att göra så mycket ikväll mer än ta det lugnt och glo på tv om det finns någonting att titta på vill säga.

Idag har Hampe fått andra sprutan mot svininfluensan. Han var jätte duktig och sa inte ett ljud, efteråt mutade jag honom med en majskrok :).

Än så länge har han inte reagerat på den, så hoppas att det inte blir någon reaktion senare men det tror jag inte.

Nej nu ska jag gå och göra mig en latte.

Hej.



Ovido - Quiz & Flashcards