Malin

Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 30 september 2010 14:04

Om en stund ska jag ta och börja med maten så den är klar när Pontus kommer hem. Då han kanske ska åka tillbaka till jobbet då det var en bli som måste iväg men som är försenad.

Idag blir det kassler och broccoli gratäng här hemma. Vad ska ni äta idag?

Av Malin - 30 september 2010 12:42

Idag blir det bara till att vara hemma. Lillkillen min är förkyld.

Han har sovit dåligt i natt och ville inte somna om igen vid kvar över 5.

Men vid halv 10 la vi oss igen och vaknade 20 över 11. Jätte skönt att sova en stund.

Idag blir det mys för hela slanten.

Av Malin - 29 september 2010 20:06

Har haft en jätte trevlig dag med Annika, Ebba, Sandra, Leo, Carro och Valentin.

Varit och kikat lite i affärer och lite sådant. Blev ingenting inhandlat.

Nu ska jag mysa ner i soffan med min älskling.

Av Malin - 29 september 2010 11:26

Började dagen halv 6 imorse, då prinsen bestämde sig för att det var dax att kliva upp.

Har passat på att plocka lite här hemma och var i väg och handlade vid 8 i morse. Inte varje dag man är på Ica vid den tiden.

Annars har vi bara myst jag och Hampe.

För en liten stund ringde Pontus och väckte oss, då vi tydligen somnat på sängen.

Var jätte skönt att sova några minuter :)

Om en liten stund kommer Sandra och Leo hit.

Av Malin - 28 september 2010 07:27

Lite kortfattat om vad som hänt i helgen.

I lördags blev det först babysim med lillplutten. Sen åkte vi till Pontus mosters stuga. Hon hade bjudit in Pontus mostrar med familjer och några till.

På vägen hem så var vi och tittade på en bil som Pontus köpte.

I söndags så blev vi bjudna på middag hos mormor som fyllde år. kanon mat!

Och på kvällen blev det till att kika på Irene Huss.

Igår på morgonen så blev det skogpromenad med mamma och mormor.

Sen åkte jag och Hampe och hälsade på Sandra och Leo.

Efter det knatade vi lite på stan med mamma och kikade lite. En bra dag förutom att Hampe var på viset precis hela dagen. Så idag hoppas jag att han är på bättre humör, Fast vem har inte en dålig dag ibland? Så förstår honom :)

Idag blir det en promenad och sen babysång.

Av Malin - 25 september 2010 08:53

Packat badväskan och om en liten stund åker jag och Hampe iväg på babysim.

Vi har ju missat några gånger och förra gången åkte mamma iväg med honom då jag och Pontus åkte till Valbo. Men idag ska det bli av.

Synd att det spö regnar bara så man gruvar sig för att gå ut.

Av Malin - 24 september 2010 10:04

Fick besök utav syster och Tomas imorse kl 8 :).

Dom skulle lämna in bilen på service så då tittade dom in till oss. Vi är ju vaken och morgonpigga :).

Roligt att se dom var ett tag sen nu. Och längtar tills bebben kommer.

Om en timme blir det till att åka in till stan och äta lunch med Sandra och Leo.

Blir nog till att kika lite på stan också.

Av Malin - 22 september 2010 16:56

Har haft en trevlig dag idag. Var och hälsade på Sandra och Albin. Jätte fint hus och så stor Albin blivit. Ett riktigt litet charmtroll.

När vi kom hem så försökte jag få Hampe att sova en stund men icke, efter en timme gav jag upp.

Pontus stannade kvar och håller på att pyssla med bilen. Så jag och Hampe har precis lagat mat och ätit, blev spagetti och köttfärssås. Kan säga att det var mat överallt när Hampe hade ätit.


Ovido - Quiz & Flashcards