Malin

Alla inlägg under maj 2010

Av Malin - 27 maj 2010 07:42

Rösta på våran lilla prins!

Inte många dagar kvar nu.

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=30975



Av Malin - 26 maj 2010 20:42

Började dagen med frukost tillsammans med Hampe. Sen fick jag hjälp av lillkillen med att dammsuga :). Hann även med att starta en diskmaskin och ta reda på tvätten, duscha Hampe och göra mig själv klar innan kl 10.

Runt 10 åkte vi för att träffa mammor och barn.

Jätte roligt att se hur stora barnen blivit, har ju inte sett två av barnen sen återträffen av föräldragruppen. Hoppas att vi kommer att träffa dom oftare nu.

Sen åkte vi hem kom väl hem vid kl 15, då somnade båda jag och Hampe och vi vaknade vid kvart i fem.

Då blev det mat till Hampe och sen mat till oss. Kollar nu på arga snickaren och sen grey´s.

Ska även äta jordgubbar som vi fått av jätte snälla mormor.


Av Malin - 24 maj 2010 19:32

Imorse så tog jag och Hampe en promenad. Sen när Pontus hade lunch kom han och hämtade oss då han hade bilen som vi brukar ha, så är det när vi hade slödag igår och glömde bort att andra bilen stod hos svärfar.

Efter vi varit till svärfar och ätit lunch där så åkte jag och Hampe och hälsade på min farmor och farfar en sväng.

Sen åkte vi och hälsade på syster (Mia) som bor en liten bit längre bort. Jag stod och tittade på när hon och mamma oljade in ute platsen.

Sen bar det av hemåt.

Har lagat mat åt Hampe så nu har han några dagar.

Väntar på att Pontus ska komma hem nu så vi får lite middag vi med, han är och hjälper min mormor som hade fått problem med bilen på vägen hem.


Av Malin - 24 maj 2010 07:19

Inatt har pärlan sovit jätte bra. Han vaknade vid halv 6.

Just nu sitter han och leker medans jag sitter här vid datorn en stund.

Hampus har nu i helgen börjat med att vända sig i sängen och reser sig i sängen. Så när man kommer in i han rum så står han där och ropar och så har han starta sängmobilen så den spelar.

Och han blir bara busigare och busigare, lillkillen.

Av Malin - 23 maj 2010 19:21

Idag har vi haft en riktigt slödag. Alla somnade i sängen på förmiddagen och sov två timmar. På eftermiddagen har vi bara umgåtts. Kastat lite boll med Hampe, han är så duktig och kastar själv sen om den inte kommer till någon av oss vad spelar det för roll han kastar ju :).

Hampe har även börjat att klappa händerna nu, är så roligt att se hur han utvecklas.

Nu är Nyström här, har druckit en skvätt kaffe.

Av Malin - 21 maj 2010 09:44

Idag sov jag och Hampe till kvart i nio, det har inte hänt på flera månader att han sovit så länge.Sitter och funderar på vad vi ska hitta på idag, någon som har någon idé?


Igår så var vi iväg och badade. Vi gick upp dit från Annika och tog en liten omväg. Kan säga att det var jätte varmt.

Roligt att bada med dom, var ett tag sen vi var iväg tillsammans.

Sen på kvällen kom det hit en från Mary Kay och vi var några stycken som gjorde ansiktsvård. Hampes mössa kom också igår, snacka om snabb leverans.


Nu blir det frukost för mig, Hampe har redan ätit men han brukar äta mer när jag äter men det är ju jätte bra eftersom han väger mindre än han ska göra.

Av Malin - 18 maj 2010 21:00

Nu är den beställd!

Min lillplutt kommer bli så söt i den :)

  

Av Malin - 18 maj 2010 08:05

Snacka om att vara jätte trött nu kan jag säga. Hampe har knapps sovit något inatt och varit jätte gnällig. Lika imorse gnällig hela tiden. Misstänker att det är för tanden som är på väg upp.

Har precis lagt honom en stund nu så han i alla fall kanske får sova en liten stund.

När han har vaknat så ska vi åka hem till Annika. Vi får ta den där kannan med Kaffe idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards