Malin

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Malin - 20 december 2010 21:06

Dagen började med att busa med Hampe och göra oss klar för att åka in till stan.

Väl klar så gick vi ut och skottade, hade ju inte kommit lite snö.

När det var klart så hoppade vi in i bilen och började åka, kom tyvärr inte så långt.

Våran gata var inte plogad sen gårdagen, någon gång på dagen. Och kan säga att det kommit massa snö sen dess. Kom ända fram till strax innan man kör upp på vägen och där var det tvärnit.

Plogvallen gick inte att komma förbi och när jag skulle backa så kom jag inte någonstans.

Så fick plumsa i snön tillbaka till huset och hämta spaden och börja skotta.

Skottade och skottade och försökte komma därifrån i ca 1 timme.

Inte en enda människa stannade och ville hjälpa till.

Och i ett hus på andra sidan vägen så stod en karl ute på gården och skottade och bara tittade på mig inte så att han kunde fråga om jag ville ha hjälp, nej då.

Men efter mycket om och men så stannade en kille och frågade om han kunde hjälpa till.

Så ett jätte tack för att du hjälpte mig lös! Guld värt!

Kom i allafall in till stan till slut :)

Var hem till Annika och Ebba. Sandra och Leo var med.

Sen fick Hampe stanna med Annika och Sandra medans jag åkte och klippte mig. Tusen tack för det :)

Så nu är man nyklipp, Riktigt skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards