Malin

Alla inlägg under maj 2010

Av Malin - 17 maj 2010 20:46

Idag blir våran lillgrabb 10månader! Snacka om att tiden går fort.

Idag har vi varit in till jobbet en sväng i morse.

Efter att Hampe sovit en stund på förmiddagen så tog vi cykeln och cyklade in till stan, och tog en sväng till svärfar och drack kaffe. Sen fick vi skjuts hem då Hampe blev sur när vi var på väg in och sen så somnade han och satt och hängde med huvudet så tyckte synd om honom.

Vid halv två kom mamma och mormor ut och hjälpte mig. Mamma och jag oljade in altanen för andra gången medans mormor passade Hampe.

Idag köpte vi ett bänkbord till trädgården. jätte nöjd.

Nu ska jag kolla en stund på tvn sen gå och lägga mig.


Av Malin - 16 maj 2010 20:03

Idag så fick Pontus lite sovmorgon , väckte honom halv 11.

Åt frukost och sen så åkte vi in och kollade på bil. Efter det så åkte Pontus till jobbet sitt och pysslade med svärfars bil.

Jag och Hampe åkte till mamma och lånade badkaret. Hampe fick en stor lastbil av mormor sin och min moster. Han blev glad för den.

Sen när åkte vi hem och har lekt i hans rum.

Nu sover han och jag har nyss lagat mat åt mig och älsklingen. Blev kyckling med ädelost. Jätte gott.

Nu sitter jag och älsklingen i soffan och dricker kaffe.

Av Malin - 16 maj 2010 07:44

Igår hann vi med lite grann i alla fall. Var på babysim och fick testa flytväst för att se hur dom fungerade. Och vi fick bilderna som dom tog för två veckor sedan. Jätte gulliga bilder. Dom ligger upplagd på facebook för mina bekanta. Någon annan som vill se dom så hojta till.

Sen åkte vi. Hann med att ligga ute i solen i ca en timme medans Hampe sov middag.

Sen blev det till att åka in och fira Annika. Jätte trevligt var det och jätte god tårta.

Sen när vi åkte hemmåt så ringde Erika och hade glömt lysena till bilen på och stod i teaterbacken så då åkte vi och hjälpte henne.

Efter det hem och nattade Hampe, och ut och oljade in altanen. Måste ju passa på när det är bra väder. Blir till att dra på en gång till.

  


Av Malin - 15 maj 2010 09:00

Igår blev det inte mycket mer än jobb för min del. När jag kom hem petade jag i mig lite mat försökte hålla mig upp men gick och lade mig vid halv nio. Hade migrän.

Och min underbara sambo lät mig sova en stund extra idag, jätte snällt av honom.

Nu vilar han en stund och Hampe sover. Ska snart väcka pontus för att äta frukost och sedan blir det babysim. Idag ska vi få inloggningen till korten. Ska bli så roligt att få se dom.

Efter det ska vi åka till Annika och fira henne. Hon fyllde ju 25år i torsdags.

Nej nu blir det till att åka till Ica och köpa ett extra schampo, så båda har idag och även köpa bröd.

Av Malin - 13 maj 2010 19:03

Imorse vaknade Hampe strax efter 7. Han fick komma och krypa ner med oss och vakna till. Sen klev vi upp allihopa och åt frukost. Skönt att få ha båda älsklingarna hemma en extra dag.

Senare på dagen så åkte vi till njutånger för att kolla på en bil, men blev ingenting utav det.

Efter det så träffade vi Anki och Björn.

Har haft storkok av barnmat nu på eftermiddagen/kvällen så nu har han några dagar i alla fall.

Imorgon blir det jobb för min del medans Pontus är ledig. Så då är Hampe med honom.

Resten av kvällen tänker jag tillbringa med att mysa ner i soffan framför tvn med älsklingen min.

Av Malin - 12 maj 2010 20:39

Idag har jag och Hampe tagit en promenad med Annika och Ebba på förmiddagen. När vi var ute och gick så ringer två av Pontus mostrar som åkt till Söderhamn och ville träffa Hampus, Så då åt jag och Hampe lunch med dom, roligt att träffa dom. Efter det gick vi hem till Annika för att vi skulle träffas alla från sången. Kul att fortsätta träffas trotts att det är slut på sången denna termin.

Efter det blev det en sväng till jobbet och hälsade på. Mats frågade om jag ville jobba på fredag och eftersom Pontus är hemma då så blir det till att jobba.

Efter att familjen kommit hem så titta Pontus kusin in på en kopp kaffe. Så mycket mer än det har det inte blivit gjort idag.


Av Malin - 11 maj 2010 20:24

Idag har Annika och Ebba varit här. Vi tog en promenad och sen åt vi lunch. Sen blev det jobb på eftermiddagen.

Efter att jag kom hem så blev det till att umgås med familjen och sen natta Hampe. Nu glor jag på ugly Betty och sen blir det Desperate :).

Lägger upp två bilder på go pojken min.

    

Av Malin - 11 maj 2010 08:31

Varför har inte Hampe denna mössa?

Skulle han passa jätte bra i och den skulle även passa till hans jacka.

Vill ha :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards