Malin

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Malin - 22 februari 2010 20:44

Idag har man varit lite duktig och hunnit med ganska mycket.

Dagen började vid kvart i 7 då pärlan vaknade.  Vi myste lite och åt frukost.

Sen åkte Hampe runt i gåstolen och jag dammsög. Gjorde oss klar efter det och begav oss in till stan för babysång, Mysigt. Är en riktigt bra grupp alla är lättsamma och trevliga.

Träffade ett gammalt par på parkeringen när vi skulle åka hem, trodde aldrig dom skulle sluta prata, tanten började till och med sopa av min bil fast det inte fanns nå att sopa bort för att kunna prata någon minut till. Men hade inte nå bråttom så spelade inte någon roll allt, dom var riktigt rara.

Efter det så kom mamma och hälsade på, hade pratat med henne tidigare och frågat om hon kunde komma ut så jag fick bära in lite ved. Så sagt och gjort bara det att jag var tvungen att skotta fram vedhögen, men när den väl var famme så fick jag i alla fall in lite ved så nu slipper vi i allafall frysa :)

Har även tvättat och startat en diskmaskin.

Till middag blev det en fläskfilégryta, tack för receptet Sandra, riktigt god!

Sitter nu i soffan men Pontus och glor på Spanglish, får se om det är nå att titta på.

Imorgon ska vi på BVC och se hur mycket Hampe har växt och ta vaccination och efter det så ska vi åka och träffa mammorna och barn.



Av Malin - 22 februari 2010 07:26

Vaken dock inte jätte pigg.

Vaknade av att Hampus låg i sin säng och kucklade för sig själv, Pontus tog upp honom strax innan han åkte till jobbet.Så sen dess har vi suttit i köket och myst. Han har sovit mycket bättre i natt än igår natt, skönt.

Ska väl ta och äta lite frukost om ett tag gröt till Hampe och macka och kaffe till mig.

Nu är det ca 23 minus ute, fy! Gruvar mig för att gå ut.

Hoppas att bilen startar idag bara. Men har ju inte varit några problem med det förut i vinter så hoppas att det håller i sig.

För idag blir det babysång. Missade ju förra veckan eftersom jag var tvungen att åka med Pepsi till veterinären. Men i dag ska det förhoppningsvis bli av.

Sjunger kanske ca 30-40 minuter sedan fikar man och pratar en massa, Självklart är det mesta om barn :).


En bild på Hampus nu på morgonen. Pigg och Glad :)

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards