Malin

Alla inlägg under januari 2011

BVC

Av Malin - 18 januari 2011 14:51

Då har vi varit på BVC idag. Vi kom lite tidigt dit men då fick vi träffa tandläkaren före istället för efter. Så Hampus fick en tandborste och en liten bok.

När hon skulle titta på tänderna så bet han ihop så mycket han kunde, tills han fick tandborsten då gick det bra.

Läkarbesöket gick också bra. Inte någonting att klaga på.

Vaccinationen kommer han att få senare då det var slut och restat. Men hon skulle höra av sig när det kom.

Nu är våran lilleman 79.5 cm lång och väger 10.04kg

Kurvan på vikten hade blivit bättre så nu snart ligger den som den ska.


Har även varit på AF idag. Gick jätte bra. Första besöket hos handläggaren. En trevlig och lättsam karl.




Av Malin - 18 januari 2011 07:11

God morgon!

Hampe har sovit hela natten och vaknade strax före kl 6. Jätte skönt att han sov hela natten då han inte gjort det på ca två veckor nu. Så nu hoppas jag att det fortsätter.

Idag ska vi på BVC för 1,5års kontrollen.

Senare idag så ska jag ner på Af och träffa min handledare för första gången.

Nej nu ska vi ta och göra oss klar.

Av Malin - 17 januari 2011 14:55

Idag blir våran lilla kille 1,5 år. Fort går det. Vad mycket det har hänt på den tiden. Från att bara legat och inte gjort nästan någonting till att springa runt, surra (Dock inte så mycket som man faktisk förstår), Busa och ha sig.

Helt otroligt.

Mitt älskade lilla hjärta!


Idag har Hampe varit på dagis igen. Han fick äta där också. Allt hade gått jätte bra. Han hade slagit pannan på ett garage men gnällt en sväng och när fröken tog upp honom var det bra.

När jag gick så vinkade han och fortsatte med det han höll på med.

När vi kom hem så sov Hampe middag och jag pysslade lite.

Nu har vi dammsugit och packat badväskan för idag börjar babysimmet igen.

Vi har nu bytt dag till måndagar så jag hoppas att det passar lite bättre.



Av Malin - 17 januari 2011 12:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 17 januari 2011 12:43

Då var den gamla barnvagnen såld. Fick vad vi ville ha för den.

Kändes lite konstigt att sälja iväg den men vi ville ha en lite mindre vagn, nu när lilleman blivit större.

Så igår var vi ut till barnenshus och kikade. Skulle bara titta hade jag tänkt men vi kom ut med en vagn.

Så jag hoppas att jag kommer trivas med den, men det tror jag.

Jag har läst om den och dom som har skrivit om den verkar då väldigt nöjd.

Vi köpte även till ett bord så att Hampe kan ha vatten och sådant.




Av Malin - 17 januari 2011 12:32

Idag har jag och Pontus varit tillsammans i 4 år

Snacka om att tiden har gått fort.

Älskar dig Pontus hur mycket som helst!



Av Malin - 14 januari 2011 19:14

Idag så har Hampe varit på dagis igen. Idag så fick han vara där i 1½ timme och åt mat där också.

Han sa inte någonting när vi sa hej då utan fröken tog med honom för att titta på annat. 

Så vi åkte ner och tog en fika med Annika och Anders under tiden.

När vi kom tillbaka så satt lilleman och åt för fullt.

På eftermiddagen så tog jag och Hampe en tupplur, hur skönt som helst.

Nu blir det bara till att glo på tvn resten av kvällen.

Av Malin - 13 januari 2011 17:45

Tyvärr så såg jag att det inte alls blev någon vidare kvalité på filmen. Är filmat med mobilen men vad inte alls så där dålig kvalité när man kollar på den i datorn.

Men men då vet man ju det :)



Ovido - Quiz & Flashcards