Malin

Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin - 17 oktober 2010 13:02

Har haft en riktigt trevlig helg hittills i alla fall :).

I lördags så var jag och Hampe på babysim. Gick jätte bra denna gång. Medans var Pontus hemma och städade.

Sen på eftermiddagen så kom Jennie, Larsa och Lilla Lowa och hälsade på. Hade en riktigt trevlig eftermiddag med massa prat.

Senare på kvällen när vi lagt Hampe så satt vi oss i soffan framför tvn med ett glas vin och bara myste.

Idag har det väl inte hänt så jätte mycket än så länge.

Just nu är Nyström här och dricker kaff.

Om en stund ska vi gå till lekparken och busa lite och efter det mat hos mamma.


Av Malin - 15 oktober 2010 14:31

Har kommit hem från sjöboden nu. Mysigt att komma ner dit. Blåste tyvärr lite kallt så blev inte ute så länge. Men vi var och hälsade på en av mormors vänninor och fick oss en kopp kaffe.

Lägger upp några bilder därifrån.

Nu håller jag på att göra kalops, får se hur det går :)

             

Av Malin - 15 oktober 2010 07:43

Vaknade skapligt utvilad idag. Hampe har sovit hela natten igenom och inte vaknat en ända gång. dessutom vaknade han vid kvart i 7. Hur skönt som helst.

För i går natt så vaknade han flera gånger på natten så då var man inte lika pigg.

Nej nu ska jag och Hampe ta och göra oss klar för att sedan åka och hämta upp mormor sen bär det av ner till sjöbon.

Ska bli roligt att komma dit en sväng. Var tyvärr inte ner dit något iår.

Men får ta det nästa år i stället.


Av Malin - 14 oktober 2010 21:11

Idag har jag och Hampe haft besök utav Sandra och Leo. Har haft en riktigt trevlig dag.

När Pontus kom hem så blev det till att äta och sen åkte vi och handlade.

Så nu är det gjort.

Imorgon ska jag försöka mig på att göra kalops. Har aldrig gjort det så får se hur det går.

Just nu sitter vi i soffan och tittar på lyxfällan.

Av Malin - 14 oktober 2010 09:06

Igår eftermiddag så var jag och Hampe till lekparken med Annika och Ebba.

Hade en mysig eftermiddag.

Sen på kvällen så åkte vi in till Frisören och båda mina älsklingar blev klippta.

Hann inte mycket mer än hem så blev det till att åka in tíll stan igen för att sälja bilen.

Kom ett jätte trevligt par och köpte den.

    

Av Malin - 13 oktober 2010 08:58

Nu är Hampes vinter kläder inköpta och klara.

Blev Didriksons overall, mössa och vantar. Och så blev det viking stor.

Lägger upp bilder på sakerna. Overallen på bilden är röd men Hampe har en blå. Didrikson hade inte lagt upp någon bild på den blå. Så fick bli bild på den röda.

       

Bilderna har jag lånat från http://www.didriksons.com/ och http://www.teamsportia.se/ 

Av Malin - 12 oktober 2010 11:12

Om en liten stund så ska ska vi åka på babysång. Men medans jag väntar på att Hampe ska vakna så tänkte jag slänga upp nån bild på förstoringarna.

Och en på killen när han varit ute.

   

    

Av Malin - 12 oktober 2010 06:56

Igår var vi till IKEA. Jag, Pontus, Mamma, Mia och Hampe. Hade en riktigt trevlig eftermiddag.

Nu har vi äntligen införskaffat en riktig hatthylla :) Ska bli skönt att ha något att lägga vantar och mössa i vinter. Förut hade vi bara krokar. Fungerade ju utmärkt när vi bara var två. Blev såklart en skohylla till.

Hittade även ramar till våra två förstoringar så nu sitter dom på väggen.

Och så köpte vi en ställning med trådbackar till en av garderoberna, Så nu blev det lite bättre ordning.

Så igår när vi kom hem så blev det lite pyssel här hemma.


Ovido - Quiz & Flashcards