Malin

Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 22 september 2010 10:13

Hampe ville inte sova något nu på morgonen så nu ska vi hoppa i skorna och åka och hälsa på Sandra och Albin.

Ska åka förbi älsklingen på jobbet också då han beställt en redbull om jag skulle förbi.

Av Malin - 22 september 2010 08:19

Sitter och funderar på vad jag och Hampe ska ta och hitta på idag.

Någon som har tips?



Av Malin - 21 september 2010 10:53

Sitter just nu i köket med Hampe. Hampe äter vindruvor för fulla muggar.

Njuter av stunden.

Om en liten stund ska vi ta och göra oss klar och åka in på babysången.

Av Malin - 21 september 2010 08:20

Igår så hände det inte så mycket här. På morgonen så blev det en promenad i skogen med mamma. Efter det gjorde jag mig klar sen så åkte vi in till stan och fyndade :). Var in på gangstars outlet på deras lager. Så Hampe fick 2 tröjor som var lite tjockare, och en mössa för 100kr styck.

Senare åkte vi och handlade med mormor.

igår när Pontus kom hem gick hela familjen ut i trädgården för att gräva upp äppelträdet, det började dock regna för mycket efter en stund så det var bara att knata in.

Hampe har börjat sova bra igen, jätte skönt kan jag säga.

På morgon så har vi plockat ihop lite, plockat med tvätten och dammsugit.

Nu ska vi ta och äta frukost, Jag för första gången och Hampe för andra :) för inte får jag äta en macka utan att Hampe får en. :)


Av Malin - 19 september 2010 21:00

Igår var vi barnlediga. Så då åkte vi och Pontus kusin ner till Valbo och kikade lite. Hittade ett par skor och en tröja.

Efter det blev det hemfärd och på kvällen blev det lite vin, Linnea och Cosmos kom dom också . Tack för en trevlig kväll.

Idag har vi haft lite sovmorgon. Jätte skönt. Sen så kom Hampe hem. Har saknat lill plutten våran.

Martina var också hit och hälsade på idag. Roligt att träffa henne, det var ett tag sen.

Nu ikväll så började Pontus på med att ta bort äppelträdet så nu är det bara en bit från marken kvar.

Snacka om att det låg äpplen på backen. Men nu ligger dom i skogen.

Nu tittar vi på valvakan.

Av Malin - 17 september 2010 13:06

Fick sovmorgon imorse, Hampe sov till kvart i 7. Var länge sedan han sov så länge nu.

Såg igår att en av hans "kindtänder" håller på att komma. ser i allafall ut som att det är en kindtand men ser lite konstigt ut när han inte har fått dom brevid framtänderna nere än.

Var ute och gick med mamma och mormor imorse.

När vi kom tillbaka stannade dom på frukost.

Runt kl 9 kom Linus hit. Erika skulle göra ett ärende så då fick han vara med oss. Så nu har vi lekt och lekt :). Nu har hon nyss hämtat honom och Hampe sover så nu är det tyst kan jag säga.

Av Malin - 16 september 2010 21:32

Imorse hände det inte så jätte mycket. dammsög av. Sen vid kl 11 åkte vi in till badhuset med Sandra och Leo och badade. Passade på att köpa nytt badkort åt både mig och Hampe.

Sen åkte vi och sa hej till Pontus.

Efter det åkte vi hem. Både jag och Hampe sov en liten stund.

Korten kom idag också, utom förstoringarna.

Nu ikväll gick vi över till Erika och Sjödin och hälsade på.

Just nu sitter jag och Pontus i soffan och kollar på kniven mot strupen.

Av Malin - 16 september 2010 08:41

Nu är det dax! Snart är valet avgjort och namnlistan ska in. Men är på tok för lite namnpåskrifter tycker jag. Skriv under och länk gärna till namnlistan på eran blogg och facebook mm.

Tänk på barnen och dagisfröknarna!

Barnen får vara i alldeles för stora grupper och fröknarna ha alldeles för stora grupper.

http://www.viforaldrar.se/upprop/mindre-barngrupper-i-fors/

Ovido - Quiz & Flashcards