Malin

Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 9 september 2010 21:14

Imorse så tog jag och Hampe en skogspromenad med mamma. Skönt att komma ut och röra sig lite. Blir även en promenad imorgon.

Efter det så blev det frukost.

Mormor kom ut till kl 12. Vi drack en kopp kaffe och sen åkte vi och hämtade hennes vinterdäck som låg hos en däckfirma. Mormor har bestämt sig för att det är dax att sälja bilen nu. Så Pontus ska hjälpa henne med det.

Efter det så åkte vi och handlade och åkte hem och lagade lite mat.

Ikväll gick vi och hälsade på fam Jansson/Sjödin.

Tittar just nu på kniven på strupen.


Av Malin - 8 september 2010 20:07

Idag har jag och Hampe varit och kollat lite i affärer med Sandra och Leo. Har haft jätte trevligt.

Var även hem till mormor en sväng på eftermiddagen.

Nu ska jag titta på Idol. Blev arga snickaren istället.

Blir nog en tidig kväller för mig ikväll då jag inte alls känner mig på humör för någonting.


Av Malin - 8 september 2010 09:49

Hampe vaknade kvar i 6 imorse. Blev till att ge honom lite gröt och sen blev det skogspromenad med mamma och mormor. Skönt att komma ut och röra på sig. Och man blir så mycket piggare.

Har precis gjort mig klar och väntar nu på att Hampe ska vakna sen bär det av ut med Sandra och Leo och kika i affärer.

Av Malin - 7 september 2010 07:22

Idag börjar babysången igen, äntligen!

Är ju så himla mysigt att gå på tycker jag. Dock får vi väl se hur det går nu, Hampe och Ebba är ju lite vildare och busigare än förra gången :). Och det är antagligen dom andra också :)

Var ju meningen att det inte skulle vara något för dom över 1år men tack vare Helena så blev det en grupp ändå. :). Helena är en av mammorna som vi gick med förra terminen.

Är en ny ledare denna gång också.

Av Malin - 6 september 2010 07:19

Hampe vaknade kl 5 i morse och ville absolut inte somna om. Så var bara att kliva upp det. Men nu är han trött istället när han har fått upp en :).

Får se om jag får åka in till stan idag och visa upp kåpan på badrumsfläkten. När elektrikern hade åkte hem så såg vi att det var en spricka i den efter att han hade kapat ett hål för kabeln.


Av Malin - 5 september 2010 20:24

Vi var upp på sjukhuset idag med lillkillen. Det såg jätte mycket bättre ut än vad dom trott att det skulle göra. Det var till och med så bra att han inte behöver ha bandage :). Känns så himla skönt, oroade oss så himla mycket för hur det skulle se ut och så är det bara små blåsor på fingrarna och en liten i handflatan.

Som läkaren sa: Tur i oturen!

Efter läkarbesöket blev det till att åka till Barnens hus och köpte grind, så nu sitter den där den ska.

I eftermiddag var mamma, mormor, svärfar och Ingela hit för att gratta mig en dag före. Tack så mycket för presenten.


Fick en jätte fin födelsedags present av min älskling igår, Fick den lite tidigare. Är från samma serie som halsbandet jag fick på våran 3åriga förlovningsdag. Tack hjärtat för dom fina presenterna!

Lägger upp bild lite längre ner.


Köpte även en overall till Hampe igår när vi var in på Barnenshus. Blev en Didrikssons. Så nu hoppas jag att den blir bra, men det tror jag. Lägger upp en bild på den också.


Nu blir det till att lägga ifrån sig datorn krypa ner i soffan men älsklingen för snart börjar Irene Huss.




Opti Blue - klicka för större bild

Av Malin - 5 september 2010 08:41

Igår var vi in med Hampes hand igen. När vi kom dit så tyckte läkaren att vi inte skulle ta bort bandagen då utan avvakta tills idag. Då han inte verkar ha nå ont och eftersom vi i fredags fick vara fyra stycken för att få dit bandagen. Så idag ska det bort och dom ska kolla om det är någon infektion och sådant. Sen blir det på med ett nytt.

Sköterskan sa att han ska ha bandage i allafall en vecka. Vilket känns bra för då kommer det ju inte dit en massa bakterier och så gör det inte lika ont. Och han bryr sig inte om att han har det där så då spelar det ju ingen roll.

Måste säga att sköterskan vi hade båda dagarna är jätte gullig, tar sig tid och pratar med Hampus. Hoppas att vi får henne idag också.

Idag blir det till att åka på Barnenhus och köpa en grind.

Senare kommer mamma,mormor, svärfar och Ingela hit på fick. Ska fira min födelsedag men fyller imorgon.

Nej nu ska jag göra mig klar ska vara på sjukhuset kl 10.

Av Malin - 4 september 2010 07:23

Hampe sov hela natten, vaknade inte en enda gång.

Han vaknade kl halv 7 idag.  Så nu sitter vi här, han i mitt knä och så lyssnar vi på musik.

Ovido - Quiz & Flashcards