Malin

Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 3 september 2010 21:47

I eftermiddags så blev det till att åka upp på akuten med Hampe. Hampe och jag skulle gå in i köket för att hämta ett rån då Hampe snubblade och lade handen på kaminen. Var ju precis brevid honom så fick tag i honom väldigt snabbt.

Snacka om att olyckan är framme väldigt snabbt.

Så nu är Hampes hand omlagd. Han har flera brännblåsor.

Imorgon förmiddag ska vi åka in och lägga om det och dom ska titta på det igen.

Fy vad ont det för i en när ens lilla barn har så ont och man inget kan göra.


Har även fått in badrumsfläkten idag. Jätte skönt att slippa öppna fönstret varje gång man duschar.

Nej nu blir det sängen för min del. Får bli tidig kväller. Vet ju inte hur mycket sova det blir i natt. Hoppas att han får sova skapligt inatt och slipper ha jätte ont.

Av Malin - 3 september 2010 09:47

Vilken tur att jag släpade mig in i duschen när jag gjorde. För precis när jag klev ur duschen ringde plattsättaren och sa att han tänkte komma då. Så skyndade mig utav bara den att bli klar och hann precis innan han kom.

Nu sitter i alla fall plattan där. Kommer bli kanon det här.

La upp en bild nedan dock inte så bra men får duga. Fogen är ju mörkare än övrigt just nu men kommer att bli ljus sen med.



  

Av Malin - 3 september 2010 06:59

Idag vaknade runt kl 6 hela familjen. Så fick någon minut till att mysa. Sen åkte åkte Pontus och jobbade och Hampe fick frukost.

Tänkte att jag ska försöka göra mig klar nu på en gång på morgonen. Vet ju inte alls om plattsättaren tänker dyka upp idag eller inte.

Så kan ju vara skönt att ha gjort så klar.

Annars idag händer det väl inte så mycket tror jag.


Av Malin - 2 september 2010 19:54

Nu har vi ett hål i väggen. Så första momentet är klart. Så nu ska plattsättaren dit och sätta dit en ny platta och efter det så kommer elektrikern och installerar fläkten. Snickaren fick jobba lite då det är betongvägg och så har han stött på armeringsjärn så han har fått börjat om hela tre gånger. Men som sagt nu är hålet i allafall klart.



  

Av Malin - 2 september 2010 13:15

Nu så är snickaren här! Så nu håller han på att göra hål i väggen så snart kanske det sitter en badrumsfläkt där :).

Ska bli så himla skönt att äntligen få dit en. Och slippa öppna fönstret varje gång vi duschar, speciellt när det är 20 minus ute.

Av Malin - 2 september 2010 09:43

Jag var in på vi föräldrar och läste och såg då att dom börjat en namninsamling för att få mindre barngrupper i förskolan.

Vilket jag tycker bara har fördelar. Både för barnen och personalen. Tycker synd om personalen som ska vara så få men ha ansvar för så många och om det händer något så är det dom som får ta skiten. Men det är ju inte deras fel.

Så jag skrev under på en gång. Gör det du också! för barnens skull. Och personalen.

direktlänken finns nedan.

http://www.viforaldrar.se/upprop/mindre-barngrupper-i-fors/

Av Malin - 2 september 2010 07:15

Igår var jag och Hampe iväg och badade en liten sväng. Vi var nästan helt ensamma på badhuset, så det var verkligen lugnt där.

Senare åkte vi till min moster och hälsade på. Fick blöjor och en jätte söt pjamas av henne, till Hampe så klart :).

Sen åkte vi och handlade med mamma. Hampe fick mössa, vantar och en halskrage eller vad dom nu kallas utav mamma. Vi kollade även efter en sprakdräkt till mia som vi kollat på förut som vi tyckte var så fin men inte vågade köpa då. Tyvärr var den slut, hoppas dom får in den igen.

Lyckades träffa på mormor där också så Hampe gick med henne och hjälpte henne med sin korg.

Sen bar det av hemåt och åt med älsklingen fläskpannkaka blev det.

Pontus skulle ut och klippa gräsmattan så då åkte jag och Hampe till min farmor och farfar.

Vi följde med dom och tittade på när min lillasyster spelade fotboll. Vad duktiga dom är både killarna och tjejerna. Vi såg dock inte slutet då det började regna så vi gick hem till farmor och farfar.

Men pappa och dom kom när matchen var slut och talade om hur det gick.

Sen bar det av hem för att lägga Hampe och titta på livet på BB.

Sen vart det kväller även för mig.





Kläderna är från Lindex. Bilderna är från Lindex Shop Online

Av Malin - 1 september 2010 09:12

Vilken overall är bra och vilken är inte?

Börjar ju bli dax att fundera på overall. Men vet inte vilken vi ska köpa. Vill inte lägg 2000kr på en overall utan en ganska prisvärd men ska natruligvis vara bra. Läste test på testfakta. Och det var inte bara dom dyra som höll måttet.

Vilka overaller har/hade ni till era barn? och vad tycker ni om dom?

Behöver lite hjälp. Finns ju så himla många att välja på.


Ovido - Quiz & Flashcards