Malin

Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 16 september 2010 07:41

I natt har Hampe sovit mycket bättre har bara vaknat två gånger. Så känner mig lite mer pigg idag. Men han klev upp vid halv 6 i dag också.

Nu sitter vi vid köksbordet jag och Hampe. Hampe äter vindruvor efter att ha pekat på dom och gjort en massa ljud. Go ungen.

Hoppas att kortena vi beställde kommer idag. Ska bli roligt att se hur dom blev. Och om förstoringarna blir bra.



Av Malin - 15 september 2010 20:54

Tandläkar besöket gick jätte bra. Inte några hål. Dock så glömde jag både mobil och plånbok när jag åkte in till stan. Tur att man har tandläkarförsäkring. Lite tjatigt annars.

Har fått ute möbler av farmor och farfar idag. Tack snälla. :)

Nu ska vi titta på efterlyst.

Av Malin - 15 september 2010 11:59

Trött idag. Hampe vaknade halv 6 imorse samt att han vaknat och somnat hela natten.

Passade på att vila nu på förmiddagen när han sov en stund.

Pontus moster var hit för en liten stund sen och hälsade på.

På eftermiddagen så ska jag till tandläkaren på kontroll. Hoppas att det inte är nå hål och sådant. Under tiden får Hampe vara hos min mormor.

När Pontus slutar så ska vi åka till farmor och farfar och hämta ute möbler :)

Någon som har tips på någon mat idag?


Av Malin - 13 september 2010 09:50

Blev inte någon babysim i Lördags. Och jag som sa att då skulle det minnsan bli av. Dock var det inte pga av oss utan att det var dåligt vatten, dom hade fel på någonting.

Så blev till att packa upp allt igen :). Dock så slapp jag ju stessa till dopet.

Det var ett jätte fint dop för lilla Maja. Hon är ju så himla söt. Hade det jätte trevligt.

Pontus sålde mormors bil i lördags också, gick fortare än jag trodde. Så nu är hon utan bil.

Igår så fick jag sovmorgon. Jätte skönt att sova en stund.

Efter det åkte vi till Hudikmarknaden. Hittade några fynd i alla fall. Pontus hittade en ny plånbok, jag hittade 14 par strumpor för 100kr och så fick Hampe 14 par halksockor för 100kr. Köpte dom i 2 storlekar så nu har han ett tag :).

På kvällen blev det mys, åt tacos och tittade på Irene Huss.

Nu på morgonen har jag och Hampe varit ute i skogen och gått med mamma och mormor.

När Hampe vaknar blir det till att åka in till Annika och Ebba. Sandra och Leo kommer dom också.


Av Malin - 11 september 2010 08:15

Håller på att packa badväskan och saker som vi ska ha efteråt.

Idag blir det äntligen babysim efter att ha missat två gånger. Först var jag dålig och andra gånger var det ju för att Hampe bränt sig.

Men idag så ska det bli av! :) 

Nästan direkt efter så ska jag och Hampe iväg på dop för lilla Maja. Så jag och Hampe hinner inte åka enda hem igen eftersom det är åt samma håll som babysimmet och Dopet börjar kl 12. Babysim börjar kvart i 10. Och så ska man ju göra sig klar efter.

Hoppas att vi hinner dit i tid men det tror jag absolut att vi gör.




Av Malin - 10 september 2010 19:42

Hampe har lagt sig och Pontus har åkt och hälsat på sin kusin.

Så ikväll blir det till att tända lite ljus och mysa ner i soffan med en kopp te och en macka och kolla på idol och efter det kolla på någon film om det går någon sevärd.




Av Malin - 10 september 2010 15:30

Vi kom nyss hem. Har varit ner på stan och uträttat lite ärenden.

Först träffa älsklingen när han hade lunch och även svärfar.

Sen åkte vi ner på stan och gick till banken för att växla in 50öringar som skulle in på Hampes konto men då fungerade inte maskinen så blev inte nå av med det. Fick en ny spargris utav våran bankman då Hampes har gått sönder. Tack snälla för den.

Sen hälsade vi på Marit en sväng. Roligt att se henne.

Mamma kom också ner så vi gick och förtids röstade så nu är det gjort också.

Var även in på några fler ställen.

Nu sitter jag och väntar på att få höra ifrån syster så man får veta vad dom sa på sjukhuset.


Av Malin - 10 september 2010 10:34

Nu på morgonen så kom mamma och mormor hit och vi tog en promenad efter det så stannade Mamma och mormor kvar och åt frukost här.

Sen ska jag och Hampe åka in till stan. Ska gå och rösta tänkte jag så man har det gjort.

Hampe har lärt sig vart munnen är i dag :). Så nu kan han två kroppsdelar. Go killen.

Nu vaknade Hampe, så nu ska vi göra oss iordning och bege oss in till svärfar/farfar. Tänkte passa på att träffa älsklingen när han har lunch.

Ovido - Quiz & Flashcards