Malin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin - 25 augusti 2010 14:35

Imorse kom mamma och mormor ut hit och tog med Hampe på en promenad då jag inte mår nå vidare.

När dom var ute och gick så hade dom hittat kantareller som mormor plockade. Bara det att då ville ju Hampe också vara med så han plockade en påse med stenar som nu ligger i köket. Måste ju säga att han var duktig som plockat dom. Synd bara att dom inte går att äta :).



Av Malin - 24 augusti 2010 14:13

Nyss pratat med Syster som varit på ultraljud idag. Allt såg bra ut och den lilla krabaten hade varit vild som bara den. Hade rört sig hela tiden. Allt såg jätte bra ut. Längtar tills januari då den lille kommer.


Blev inte till att åka någonstans idag. Var tänkt så men blev dålig. Så jag och Hampe har bara varit hemma och inte gjort någonting.

Av Malin - 24 augusti 2010 07:42

Hade tänkte att ta en promenad nu på morgonen men när man tittar ut så tror jag att vi hoppas över. Blåser som bara den och regnar.

Så tog fram dammsugaren istället och drog av golven en sväng.

Idag ska vi träffa Sandra, Leo, Annika och Ebba.


Jag har nog världens goaste pojk hemma nu. Springer runt och små "pratar" med sig själv och leker. När han ramlade nyss så säger han Pang. Dock blir det bara ang.

Av Malin - 23 augusti 2010 15:47

Imorse var vi ut och gick med mamma och sen blev det frukost här hemma. Sen bar det av in mot stan för att hälsa på svärfar när Pontus hade lunch.

Efter det bar det iväg för att hjälpa moster.

Sen åkte jag och Hampe till Sandra och Leo och hälsade på. Så nu har vi precis kommit hem därifrån. Hampe somnade i bilen så han sover nu.


Snacka om att bli trött på strulet.

Av Malin - 22 augusti 2010 20:48

Har nyss varit iväg och ätit glass med Erika,Sjödin, Linus,Linnea och Cosmos. Blev mjukglass. Är väl snart slut med det nu när hösten närmar sig med storm steg.

Nu när det börjar bli mörkt på kvällarna så passar jag på att tända lite ljus.


Köttfärslimpan blev jätte bra så nu är jag stolt över mig själv :) Trodde att den skulle bli sådär.


Av Malin - 22 augusti 2010 16:27

Håller på att laga en massa mat för fulla muggar.

Gör min första köttfärslimpa någonsin. Just nu står den i ugnen så får se vad det blir för något.

Sen håller jag på att göra mat till Hampe också. Blir två olika rätter. Så att han har någon dag i allafall. Funderar på om jag även ska göra en till när jag ändå håller på. Beror på om potatisen räcker. I såfall blir det även kokt torsk, potatis och broccoli.

Av Malin - 22 augusti 2010 10:27

Har haft lite sovmorgon idag. Jätte skönt att sova en stund. Tack älskling.

Just nu sitter hela familjen i köket och lyssnar på musik.

Jag har kollat runt på IKEA och Barnenshus på grindar. Börjar bli dax att skaffa en in till köket nu när det börjar gå mot höst. Då vi har kamin i köket och vill vi kunna använda den så måste det ju finnas en grind. Så att inte lillpärlan gör sig illa.

Blir en sådan som man spänner fast så man slipper borra massa hål. Så blir nog till att åka och titta på en sådan någon dag här framöver.



Av Malin - 21 augusti 2010 20:11

Nu ikväll gick hela familjen iväg till lekparken och busat lite. Hampe fick gå dit för det är ju roligare att gå än sitta i vagnen och är ju inte så långt.

Sen så tittade vi in en sväng till Erika och Sjödin. Eller ja vi stod utanför och barnen lekte.

Sen bar det av hemåt och lade Hampe. Idag har han bara sovit en gång istället för två. Men han var inte alls så gnällig som jag trodde att han skulle bli nu ikväll.

Ikväll tänker jag sätta mig i soffan och titta om det går någon film man kan slö titta på.



  1.       
Ovido - Quiz & Flashcards