Malin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin - 14 augusti 2010 15:26

Oj sov visst två och en halv timme till jag. Skönt men blev inte så mycket gjort.

Nu är det göra sig klar som gäller sedan gå ut med lillkillen och leka.

Ska även handla till grillning ikväll.

Av Malin - 14 augusti 2010 11:04

Nu har hela familjen vaknat. Så nu blir det frukost. Hampe och jag har sovit en timme nyss vi med. Men nu är det full fart. Undra vad som händer idag då?

Av Malin - 14 augusti 2010 07:40

Jasså nu har det tydligen kommit till en frågeruta på bloggen. Någon ny funktion. Ja vi får väl se vad det är för något.


Hampe vaknade kl 6 imorse så nu är han och jag uppe medans Pontus sover en stund. Han kan behöva lite sovmorgon idag.


Har inte bloggat något på några dagar då jag har jobbat lite och kommit hem sent. Så mycket mer än det har det inte hänt dom dagarna.

På måndag börjar Pontus jobba igen. Synd att han inte kunde vara hemma lite längre men så är det ju tyvärr.


Nu blir det till att gå och leka med busungen!


  

Av Malin - 11 augusti 2010 19:43

Kom hem. Lagade mat. Blev korvstroganoff och ris. Äta

Efter maten i dag åkte jag och Hampe och handlade lite mat medans Pontus har klippt häcken och håller nu på med gräsmattan.


Hampus tömde ut kattmaten för en stund sen. Och efter att jag trodde att jag hade sopat upp alla så såg jag hur han plockade upp en och var på väg in i munnen med den. Hann ta av honom den precis innan han gjorde det.

Hampe har svårt att komma till ro nu ikväll, la honom strax efter 19 och han somnade precis. Efter lite grinande.


Precis efter att jag lagt Hampe så tänkte jag att jag skulle elda upp några papper. Bara det att det tog sig tydligen inte mer än låg och små pyrde. Resultatet av det var att när jag vände mig mot kaminen en stund senare så ser jag hur det ryker in. Bara att försöka öppna och tända riktigt, då kom det ju naturligvis ännu mera rök. Och ja naturligtvis startade brandvarnaren. Och innan jag fått av den, först hämta en stol för att inse att jag inte når upp i alla fall och så hämta en träslev att använda till att trycka på knappen med. Så nu luktar det inte mumma inne så vädrar för fullt.


Strul så nu blir det till att ringa försäkringskassan igen imorgon. Tredje gången denna vecka. Hade varit lugnt om det inte är för den långa väntetiden.


Ikväll blir det till att titta på livet på BB. 

Av Malin - 9 augusti 2010 20:16

Haha satt just och tittade på en video på Hampe på facebook som min käre sambo har klippt ihop idag. Han är bara för go lill Pärlan.

Han gillar verkligen musik. Och det är så himla roligt att se honom dansa.

Man blir så himla glad när han är glad.



Av Malin - 8 augusti 2010 21:57

Idag har det inte hänt så speciellt mycket.

I eftermiddags var jag och Hampe in till min mamma och lånade badkaret en stund.

Sen blev det hem och Hämta sambon och sen åka och gratta Sjödon som fyller 30år idag. Jätte grattis!

Så kom därifrån för en stund sen.

Nu blir det nog till att lägga sig i soffan framför tvn en liten stund sen gå och sova.


Av Malin - 7 augusti 2010 22:30

Har haft en riktigt trevlig dag idag. Var skönt att komma iväg en sväng. Hoppas att vi hinner med att ta husvagnen någon mer sväng i sommar.


Stackars lillkillen min har hosta. Låter inte nå roligt. Trodde att den hade blivit bättre men verkar tyvärr inte så. Går nog över om någon dag.


Nu blir det kväller, är så himla trött. God natt.



Av Malin - 7 augusti 2010 18:03

Nu har vi nyss kommit hem. Hade en riktigt trevlig kväll igår. Och fungerade ju alldeles utmärkt att sova i husvagnen. Enda var väl att Hampe hade svårt att komma till ro men allt var ju nytt så det var väl inte så kontigt.

Igår kväll var vi ner till älven och badade, Blev jag, Pontus och Matteus som badade dom andra ballade.


Hampe har lärt sig två nya ord idag! Boll och bil. Just nu springer han omkring och säger boll boll :). Är så stolt.

Tänk vad många fler ord den lilla krabaten ska lära sig.


Nu ska man ta och duscha av sig sen gå över till Erika och Sjödin en sväng.


Ovido - Quiz & Flashcards