Malin

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Malin - 9 april 2010 18:50

Hampe har som sagt magsjuka och har nu också feber. Det sköna är ju att han ändå är ganska pigg, märks ju att han är hängig men orkar leka lite och surra massor :).

Han ligger nu i sin säng och surrar med sig själv. Pontus gick över till Nyström och jag sitter här och glor.

Har i allafall lärt mig att man inte har body på en liten kille som har magsjuka, var inte nå roligt att dra den över huvudet på honom när det hänt en olycka. Men var bara att duscha honom det.

Tack Eva för att du köpte fler tunnare byxor åt honom idag, det behövs verkligen.

Jobbigt när han inte äter nå men som tur är dricker han vattem och det är mycket vatten han har druckit så då vet man ju i alla fall att han inte är uttorkad.

Nu vill killen komma upp så ska gå och hämta honom.


Plutten somnade i famnen idag

  

Av Malin - 9 april 2010 09:37

Stackars lilla Hampe, Han verkar ha åkt på magsjuka. Även två andra barn som vi brukar umgås med är dåliga, inte roligt alls. Hoppas dom alla tre blir bra fort.

Han kräktes igår när han satt med pappa men ibland gör han det när han ätit så tänkte väl inte nå mer på det. Inatt hade han tydligen kräkts för han hade spya på pjamasen. Och när jag satt och gav honom gröt imorse så var han inte jätte intresserad av att äta men han åt ju men efter en stund så kom allting upp. stackars tyckte att det var otäckt syntes på honom.

Nu ligger han och sover en stund så vi får se hur han mår när han vaknar.

Själv sitter jag med en kopp kaffe och ska försöka bli människa. Mamma skulle komma ut med vätskeersättning så att man har utifall. Snäll hon är min mamma!


Tog mig ut och joggade igår i alla fall och utökade sträckan lite också så är nöjd över det :). Får se hur det är med Hampe ikväll om jag kommer ut och jogga då med.


Ovido - Quiz & Flashcards