Malin

Alla inlägg under april 2010

Av Malin - 8 april 2010 09:31

Hoppas jag i alla fall :).

Har bestämt mig för att försöka komma i form lite, Skulle ha tagit tag i det nästan direkt efter att Hampe kommit men då hade man ju så mycket annat att komma in sig i. Men nu ska det bli av.

Började att jogga denna vecka, himla skönt att komma ut en stund på kvällen. Börjar lite lugnt tänkte jag för att sedan öka på mer och mer.

Har som mål att jogga minst varannan dag men helst mer.

Var även och köpte en cykelsadel till Hampe så då kan man ju cykla lite på dagarna med honom också.

Hoppas verkligen att jag kan hålla detta. För behöver verkligen bättre kondition.



Av Malin - 7 april 2010 20:48

Idag har jag och Hampe varit och träffas mammorna och barn. Jätte trevligt. Gick en liten promenad med Erika och Annika när vi kom dit så barnen fick sova en stund. Sen blev det massa surr :).

Efter det åkte vi och hämtade mamma och åkte ner på stan och jag köpte äntligen ett par nya byxor.

Sen åkte vi ut till Coop och köpte cykelsadel och hjälm till Hampe och en cykelkorg så man kan lägga blöjor och mat i om man ska någon längre tur.

Sen bar det av hemåt.

Idag blev det fläskpannkaka till middag.

Pontus började skruva ihop cykelsadeln efter maten och då upptäckte han att den var trasig så vi fick åka in och byta. Trevlig personal och inga problem att byta så det var ju skönt.

Nu sitter han och moterar den andra så nu hoppas vi att det går bättre.

Nu väntar jag på att Grey´s ska börja :) till Grey´s blir det te och ugnsbaguetter, mums.


  

Mammas lilla älskling!

Av Malin - 6 april 2010 20:06

Idag har jag och Hampe varit till Hudik med mamma och mormor.

Åkte vid halv 12 och när vi kom fram så fikade vi och Hampe fick mat.

Sen lämnade vi mormor på sjukhuset och åkte iväg på Ica maxi, dollar, jysk och babyproffsen. Jag köpte en leksakslåda och två långärmade tröjor till Hampe. Mamma köpte halksockor, en jätte gullig body och gosedjur.

Sen åkte vi tillbaka till sjukhuset och väntade på mormor och Hampe fick mellanmål.

Sen bar det av hemmåt.

Jätte snälla mormor bjöd på pizza när vi kom hem.

Sen skjutsade jag hem dom och åkte och hämtade datorn som kommit tillbaka idag :) så nu hoppas vi att den fungerar.

När vi kom hem så lekte vi en stund och sen badade Hampe. Då kom älsklingen hem så han gav Hampe gröt och gick och lade honom så nu sover han. Har varit en jobbig dag för honom med mycket nytt.

Nu sitter jag och väntar på desperate!


Av Malin - 6 april 2010 09:38

Hampe vaknade vid halv 6 men somnade om så vi sov till 7, jätte skönt.

Sen åt vi frukost. lekt lite, gjort oss iordning och dammsugit. Hampe ligger ute och sover nu och jag ska dricka en kopp kaffe.

Sen bär det av in till stan för att hämta mamma och mormor. Sen mot hudik. Blir väl att gå i lite affärer medans mormor är på sjukhuset.

Nej nu är kaffet klart. Hej!

Av Malin - 5 april 2010 20:12

Idag har jag haft en riktig slö dag. Vi har väl inte gjort nå speciellt alls förutom att leka med Hampe och myst bara.

Åt kalkon och hasselbackspotatis idag. Var hur gott som helst.

Björn kom hit på en kaffe för ett tag sen. Sen åkte han och Pontus iväg en sväng så jag la Hampe och nu sitter jag och titta på Håkans bar. Pontus kommer väl snart antar jag.

Har även passat på att deklarerat och fyllt i dagar på mammaledigheten.

För er som är vän med mig på facebook så har jag nu lagt upp en film på Hampe när han går med gåvagnen. Lyckades inte få upp den här.

Hoppas att datorn våran kommer tillbaka från rep i veckan så vi kan lämna tillbaka mammas till henne. Jätte snällt av henne att låna ut sin till oss när vi var tvunga att skicka iväg våran.

Imorgon ska mamma, jag och Hampe följa med mormor till Hudik så hon ska till sjukhuset.

Hoppas att ni haft en riktigt fin påsk.



En liten bild på min Pärla.

  

Av Malin - 5 april 2010 14:58

Idag har jag haft sovmorgon, Pontus klev upp med Hampe idag. Dom kom och väckte mig vid tolv :). Fick även frukosten ordninggjord. Jätte mysigt.

Sen har vi inte gjort mycket alls, suttit inne i Hampes rum och lekt. Han har gått med gåvagnen, han är så himla duktig.

Nu sover han så vi sitter i soffan och ugglar.

Igår var vi och badade hela familjen och Anki var också med. Efter det åt vi och senare på kvällen så kollade vi på film med Anki och Björn.

Vill inte ha nå mer snö, vill ha vår nu!



Av Malin - 4 april 2010 08:23

Vaknade imorse av att Hampe pratade i sin säng och att en traktor körde en massa utanför. Trodde det hade kommit snö igen men så var inte fallet som tur var. Utan han var ute och flyttade snö. Lite konstigt att göra det nu när det är på väg att smälta bort och på påskdagen, Men men.

Pontus sover och Hampe leker brevid mig på golvet för fullt.

Får se vad denna dag har att erbjuda.

Av Malin - 3 april 2010 21:27

Har varit duktig nu ikväll. Har varit ute och joggat en sväng. Ska försöka ta tag i mig själv och komma ut och göra det i allafall några dagar i veckan. Känner att jag behöver ta tag i konditionen, den är då inte på topp.

Har även grillat för första gången i år, var hur gott som helst.

Nu blir det bara till att dega på soffan resten av kvällen.


Ovido - Quiz & Flashcards