Malin

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Malin - 29 mars 2010 19:10

Idag har vi varit på BVC. Trodde att Hampe skulle få spruta men hon ville inte ge honom den eftersom han fortfarande är snorig, så den får vänta.

Vi gick igenom lite säkerhet i hemmet.

Sen var det dags för vägning och mätning. Jag trodde att han i allafall skulle väga 8kg nu men nej då. Han hade inte gått upp ett dugg utan gått ner 5g, inte mycket men hon inte att det var så bra eftersom han redan låg under medelsträcket.

Men hon tror att det beror på att han rör sig så mycket. Så nu blir det extra mat och mer fett i det, så hoppas vi att det rättat till sig till nästa gång.

Längden ligger han fortfarande efter sin egen kurva så det är jätte bra.

Efter BVC så åkte vi på babysång. Mysigt att vara med igen då vi inte varit det på tre veckor.

Åkte en snabbis och hälsade på Pontus.

Var ner på stan med mamma, hon behövde köpa byxor.

Efter det så åkte vi hem och har lekt en massa.

Har även lagat mat till Hampe och fryst in så han har några dagar.

Nu ska vi natta Hampe och sen blir det bara till att dega :)

Av Malin - 29 mars 2010 09:28

Pärlan sover så sött i sin säng nu. Och jag satte mig i soffan och började lyssna på musik.

Lyssnar nu på min och Hampes sång, Av längtan till dig.

När han var liten och bara skrek och skrek och det inte gick att göra någonting så brukade jag lägga honom på bröstet och knäppa igång den och sjunga med och han brukade somna till den.

Ångrar i efterhand att vi inte hade den på dopet.

När jag hör denna låt så blir jag alldeles rörd.

Han är det absolut bästa som har hänt mig.

Jag älskade honom från första stund och kommer alltid att älska honom.

Jag har fått världens underbaraste och finaste lilla pojk!


Av Malin - 29 mars 2010 07:02

God morgon allesammans!

Hoppas att alla har haft en bra helg. Det har jag även om man vart förkyld.

Lill pärlan vaknade vid kvart i 6 idag. Men kände mig ändå ganska pigg. Mår mycket bättre idag än igår.

Håller på att kok ägg nu till frukost.

Hampe leker i sitt rum nu. Skönt att man ser in i det från vardagsrummet då han har börjat att klättra en massa. Men han förstår ju inte att ska man resa sig så måste man hålla i sig, Särskilt i köket där det är klinkers. har ju tyvärr en upphöjnad vid kaminen och den är ju roligt att klättra vid. Men kanske inte lika rolig om man ramlar.

Idag ska vi åka in till BVC och om vi hinner med blir det babysång.

Nu blir det nog frukost.

Ovido - Quiz & Flashcards