Malin

Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 11 mars 2010 21:14

Är jätte trött idag. Blir kväller väldigt snart.  Måste försöka sova den tid man får. Har fortfarande ont i nacken men blir säkert bra snart.

Pärlan är snorig men har ingen feber. Nu sover han så nu håller jag tummarna att han sover hela natten men har inga större förhoppningar på det. Men förstår honom med för man vet ju själv hur det är när man inte är nå pigg.

Idag har det inte blivit många knop gjorda, det enda är väl att jag dammsugit. Passade på att sova lite när Hampe gjorde det.

Syster och mamma var ut hit en sväng, Hampe fick ju leka massor med moster.

Älsklingen lagade mat åt mig idag, Amerikanska mackaroner.

Nej nu blir det till och stänga datorn och krypa ner i sängen.

God natt!



Av Malin - 11 mars 2010 07:16

Vaknade strax före fyra imorse av att Hampe skrek. Gick in till honom och skulle ge honom nappen men då märkte jag att han var jätte täppt.

Och han ville inte somna om så vi klev upp. Han somnade en liten stund men på mitt bröst så blev inte så sovande för mig. Men får passa på att sova senare när han sover. Tur att man köpt hem näsdroppar åt honom.

idag blir det bara en massa mys med pärlan. En riktig slö dag.

Av Malin - 10 mars 2010 20:24

Idag har jag varit hem till Erika och Ebbe. Annika och Ebba var också där.

Såg att två av Hampes tänder fram i underkäken är på väg upp. Har inte spruckigt igenom men roligt att se att dom är på väg :).

Beställde lite kläder åt honom idag med från name it. Hade hittat en vårjacka där som jag ville ha åt honom men såklart blev det ju några fler plagg :D.

På eftermiddagen var mamma och Ingela ut hit och hälsade på.

Efter det så har jag gjort mat åt Hampe, Gör storkok och fryser in så gjorde fyra olika rätter idag. Så nu finns det några dagar i alla fall.

Svårt att komma på nya rätter åt honom eftersom allt måste kokas. Så om det är någon som har några ideer säg gärna till!

Blir nog inte så mycket mer ikväll ska kolla på Grey´s.

   Kläderna som jag betällde       

Av Malin - 9 mars 2010 20:44

Nu har vi äntligen bestämt mig.

Det blir en Britax hi-way!

Efter mycket funderade så har jag kommit fram till att jag tror att den där stolen kommer att passa oss bra. Men man vet ju inte heller, men men så är det ju med vilken som helst. Hoppas att den blir bra i alla fall. Nu är det ju bara färgen man ska välja också.


Idag har jag och Hampe varit och träffat mammorna med barn, Annika och Ebba var inte med idag då lillgumman är sjuk.

Var trevligt och god mat.

Efter det åkte vi hem och la oss på sängen och vilade lite. Kan säga att vaknade av att det lät som om taket ramlade in men det var bara all snö som rasade ner. Kan säga att det var inte lite snö som låg utanför bron. Så Pontus fick skotta en liten gång.

Har varit och handlat nu på eftermiddagen/kvällen. Var in på barnenshus och pratade lite mer om bilbarnstolar och bestämde mig. Ska dock vänta några dagar innan vi åker och köper den.

Nej nu blir det inte något mer skriver för nu ska jag glo på Desperate.

Av Malin - 8 mars 2010 11:30

Min älskade lilla son!

Han är verkligen det underbaraste som finns.

Jag kan verkligen inte förstå hur en sådan liten krabat som inte kan säga ett enda ord kan göra en så himla glad. Och verkligen värma ens hjärta.

Och jag kan inte förstå att man kan älska någon annan så himla mycket som jag älskar honom. Det är helt obeskrivligt.

Jag älskar dig min underbara son!

  



Av Malin - 7 mars 2010 20:24

Idag har jag, mamma och Hampe varit ner till Valbo och kikat lite. Kom ner vid halv 12 kikade lite inne på själva köpcentrumet, självklart blev det H&M och självklart blev det några plagg till Hampe.

Kikade även på lite andra butiker men blev inte någonting inhandlat, en bok blev det.

Sen över till Ikea naturligvis. Mamma och jag tog en macka och kaffe medans Hampe skulle äta lite. IKEA är nog den bästa affären för barnfamiljer, dom har verkligen allt. Allt som behövs till matdax och då är det verkligen allt. Samt en ammningshörna, den var verkligen guld värd när man ammade särskilt för mig som inte känner mig bekväm i att sitta mitt bland massa folk och göra det. Och även skötbord lite här och var.

Inne på IKEA blev det såklart lite små saker inhandlade, en uppsättning sängkläder till Hampe, ett litet gosedjur fick han också, sen köpte jag spärrar till skåpluckor och lådor, så han kan inte plocka ut nå ur dom men kan ju tyvärr dock klämma fingarna vid otur men en sak mindre i alla fall. Värmeljus slank också ner och köpte även två lattemuggar dock tappade mamma en av dom i kassorna precis efter att jag betalat dom. Men den snälla kassören sa att jag kunde gå och hämta en ny, tråkigt annars :).

Och har äntligen köpt en lampa till vardagsrummet, har ju bara varit utan det sen midsommar så kändes som det var dax nu.

Tack mamma för en trevlig dag, måste vi göra om någon gång.

Nu ska jag duka fram ost och kex till mig och sambon för lite söndags mys kanske ska ta ett glas vin till?

   Lampan som det blev in till vardagsrummet. Pontus skruvade upp den direkt vi kom hem. Den passade in bra. Och jätte skönt att kunna se något när man ska in dit. 




Av Malin - 7 mars 2010 07:42

det har jag i alla fall. Hampe har varit ganska snäll inatt, vaknade någon gång men somnade om på en gång. Så idag klev vi upp strax före kl 7. Har ont i nacken och i armen som bara den och har inte en aning om vad jag har gjort. Har haft det sen i fredags.

Idag bär det av till valbo och Ikea :) Jag, mamma och Hampe ska åka ner och kika lite medans Pontus ska pyssla lite med bilen.

Så vi får väl se om det blir några fynd.

Nej nu ska jag gå och göra frukost åt hela familjen får se om Pontus ska ha eller om han vill sova vidare. Antagligen det sistnämnda.

Ha en trevlig söndag.

Av Malin - 6 mars 2010 20:36

Igår kväll tittade jag och älsklingen på luftslottet som sprängdes. Helt klart värd att se.

Idag har det inte blivit mycket gjort, var på babysim, mysigt som vanligt.

Sen åkte vi hem, mamma var här hemma med Pepsi under tiden vill ju inte lämna honom ensam nu. Hon var kvar en liten stund och pratade lite. Dammsög medans Pontus skottade av en del av taket. Var så himla mycket snö så får ta resten imorgon.

Sen har vi bara varit hemma och myst. Har ju inte kunnat gjort så mycket nu när Pepsi är dålig och man ska ha koll på honom.

Jutto var precis hit en sväng. Han och Pontus åkte in mot stan nu.

Jag glor på andra chansen nu trotts att jag inte har sett någonting av resten.

Ikväll blir det bara lördagsmys med en film tror jag.

Pepsi är iallafall mycket piggare nu, tråkigt bara att han inte får göra någonting.

Tycker så himla synd om honom känns som det alltid är någonting.

Har gått och blivit sugen på att skaffa ett till objektiv till kameran, vet inte om det blir av att skaffa något än på ett tag och vet inte vilket jag skulle vilja ha än heller, men kika lite kan man ju alltid göra :)


Ovido - Quiz & Flashcards